Betalen

De rekening

De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat kan verschillen per tandartsenpraktijk.

Uw factuur komt voortaan via e-mail In onze praktijk hebben wij het versturen en innen van nota’s uitbesteed aan uwnota.nl. Daardoor houden we meer tijd over voor u en andere patiënten. Vanaf 1 maart 2016 start uwnota.nl met digitaal factureren. Dat bespaart kosten en het is ook nog eens veel beter voor het milieu. In plaats van een factuur per post ontvangt u vanaf 1 maart 2016 een e-mail met een betaallink. In die e-mail staan ook een factuurnummer en eventueel een inlogcode. Als u met die gegevens inlogt op uwnota.nl kunt u uw factuur inzien en betalen. U kunt betalen via iDeal, via automatische incasso of via internetbankieren. Als u bent ingelogd op uwnota.nl kunt u digitaal factureren ook uitzetten als u liever een factuur per post ontvangt. Ontvangt u nog geen digitale factuur maar wilt u dat wel graag? Geef dan uw e-mailadres door aan onze praktijk. Wij zorgen dan dat u voortaan uw factuur via dat emailadres ontvangt. Heeft u vragen? Bekijk dan hier de veel gestelde vragen op uwnota.nl. Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u ook contact opnemen met de Servicedesk van uwnota.nl via 036- 2031900.

Bekijk hier uw factuur uitgelicht!

Samenwerking met Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Uw gegevens zijn veilig

Infomedics hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacygevoelige gegevens. Het bedrijf is daarom ISO27001 gecertificeerd, net als alle dienstverleners die Infomedics inschakelt om uw rekening te kunnen maken en versturen. Deze certificering wordt elk jaar opnieuw beoordeeld en vernieuwd. Meer over privacybescherming leest u op www.infomedics.nl/privacy.

Wat staat er op uw zorgrekening?

Uw rekening is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld.
Wilt u weten welke tarieven voor tandheelkunde er zijn? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl.

Uw rekening op papier of online?

Als u uw rekening online wilt afhandelen heeft onze praktijk uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer nodig. Deze gegevens worden door Infomedics gebruikt om u veilig toegang te verlenen tot het online portaal waar uw rekening klaarstaat. Als u inlogt op uw Infomedics portaal, vult u de SMS-code in die u van Infomedics ontvangt. Wilt u uw rekening liever op papier ontvangen, dan kunt u dat op uw portaal zo instellen. Meer informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsregeling

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 036-20 31 900. Zij kunnen u helpen met een betalingsregeling.

Vragen over uw rekening

Voor vragen over uw rekening kunt u contact opnemen met onze praktijk. Voor algemene informatie over behandelingen en tarieven kunt u ook terecht bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP).

Betaalwijzen

De factuur krijgt u per e-mail. Deze kunt u  betalen via internet bankieren( kostenloos)  of met IDEAL (30 cent per betaling)

Als u liever uw nota, meteen naar behandeling, contant wil afrekenen kan dit natuurlijk ook nog.

Verzekeringen

U kunt zich bij vele verzekeraars voor tandheelkundige zorg verzekeren. Graag verwijzen wij u voor informatie over verzekeringen en de verschillen in dekking naar www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/verzekeren-tegen-tandartskosten.